Vier Tilburgse ondernemingen sieren in het seizoen 2022-2023 het wedstrijdshirt van Willem II. Tricorp Workwear, Max ICT, AVEC en FIER Bemiddeling zijn dit seizoen, verdeeld over de vier periodes in de Eerste Divisie, de periodepartners. Ieder bedrijf staat negen à tien wedstrijden op de voorzijde van de shirts.
Vanwege de sportieve onzekerheid bleek het de afgelopen periode uitdagend één partij te vinden die het volledige hoofdsponsorschap wilde verzorgen. De club initieerde het idee om het hoofdsponsorschap op een andere wijze in te vullen en heeft voor periodepartners gekozen. De periodestructuur van de Eerste Divisie leent zich uitermate goed voor het gedeelde hoofdsponsorschap.
Tricorp Workwear is naast periodepartner in de eerste periode ook het gehele seizoen te zien op de trainingskleding. Vanaf de tweede periode staan achtereenvolgend Max ICT, AVEC en FIER Bemiddeling op de wedstrijdshirts.
Als één blok achter de club
Martin van Geel: ‘Het is fantastisch en uniek dat vier regionale bedrijven met een rood-wit-blauw hart de handen ineenslaan om de club komend seizoen te ondersteunen. Dat deze succesvolle Tilburgse ondernemers in deze situatie als één blok achter de club gaan staan is zeer lovenswaardig. Deze invulling versterkt de relatie van de club met deze loyale partners en biedt hen extra exposuremogelijkheden. Ik ben deze vier partners en ons commerciële team dankbaar dat we samen deze voor de club aantrekkelijke oplossing hebben gerealiseerd.’
Steentje bijdragen
Namens de vier periodepartners laat Jeroen van Daalen (Max ICT) weten: 'We dragen met veel trots als Tilburgse bedrijven en als gedeeld hoofdsponsors in de vorm van periodepartner ons steentje bij aan de sportieve ambities van Willem II om na dit seizoen weer terug te keren naar de Eredivisie.'
De 38 reguliere speelronden in de Eerste Divisie worden door de KNVB verdeeld in vier periodes van negen en tien competitiewedstrijden. De periodepartners worden over die vier periodes verdeeld.